Velkommen til vuggestuen

Med velkomstfolderen til vuggestuen vil vi forsøge at give et billede af hvad Æblehaven er for en institution, samt nogle praktiske oplysninger der forhåbentligt kan give svar på nogle af de spørgsmål man stiller sig som nye forældre i vores børnehus og især i vuggestuen.

Der findes også velkomstfoldere til minibørnehavegrupperne og børnehaven. Disse foldere "bygger ovenpå" de informationer der findes i vuggestuens folder. Derfor anbefaler vi alle nye forældre at læse vuggestuefolderen.

Forbesøg

Inden du begynder i Æblehaven kan du ringe og aftale at komme på besøg. Vi synes et besøg og en snak inden I starter er vigtig, da vi tror på at gensidig tillid og respekt mellem forældre og personale er afgørende for hvordan børnene trives. På besøget aftaler vi, hvordan barnets første tid i Æblehaven skal forløbe, og vi lytter til de tanker du har gjort dig, og vi kommer med vores bud. Vi ønsker at indrette tiden i Æblehaven bedst muligt for det enkelte barn og fællesskabet.

Hvis det er første gang I har fået plads i en vuggestue er der en besøgsordning, hvor du sammen med dit barn kan komme på besøg. Når der er en måned, til dit barn skal begynde i institutionen, kan én forælder ad gangen besøge institutionen sammen med barnet. Læs mere om besøgsordningen i Frederiksberg Kommunes folder "Dit barn skal snart i dagtilbud".